My new company in the car: mini mirror turtle!


Dit is Sander de schildpad (maar dan anders) uit het boekje ‘mini diertjes haken’van Maja Hansen. Ik heb wat aanpassingen gedaan om het ‘schattigheidsgehalte’ te verhogen, zo zijn de pupillen van de oogjes naar binnen gedraaid en de flippers naar buiten gepositioneerd. Ook zie je dat ik geen vilt heb gebruikt voor de ogen en de stippen, omdat je op deze manier de schildpad 40 graden kan wassen zonder problemen. Het schildpadje is gemaakt van 100% katoen en niet van acryl, want hij blijft op deze manier veel langer mooi. Ik doe dit overigens voor alle amigurumi’s die ik maak. De nek heb ik met een klein steekje vastgezet aan het schild, zodat het hoofdje goed overeind blijft staan. Als laatste heb ik een lus geknoopt aan het schild en heeft hij een mooi plekje aan de binnenspiegel van mijn auto gekregen! Ik ben benieuwd naar jullie variant van Sander de schildpad!

This is Sander the turtle (but a bit different) from the book ‘mini diertjes haken’ of Maja Hansen. I’ve made some changes to increase the cuteness, for example the pupils of the eyes are positioned to the inside and the legs are positioned to the outside. You also see that I haven’t used felt for the eyes and the dots on the shield, because you wouldn’t be able to wash the amigurumi at 40 degrees in the washing machine. The turtle is made of 100% cotton instead of acryl, because in this way the turtle stays nice for a way longer time. I always make everything with cotton for this reason. I’ve attached the neck to the shield with a small stitch, because in this way the head stays up. Finally, I’ve attached a loop to the shield to be able to hang it at the mirror of my car. I am really curious to see the variant of Sander the turtle that you have made!

One thought on “My new company in the car: mini mirror turtle!

Geef een reactie

