Zeg, roodkapje waar ga je heen? ~ Little Red Riding hood

In het mooie Edinburgh kwam ik een haakboekje tegen die ik nog nooit eerder had gezien: ‘My Crochet Doll’ van Isabelle Kessedijan. Voor maar 4 pond was ik de trotse eigenaar en kon ik aan mijn allereerste gehaakte pop beginnen!

In the beautiful city Edinburgh I came accross a crochet book I had never seen before: ‘My Crochet Doll’by Isabelle Kessedijan. For only 4 pounds I was the happy owner and I was able to start my very first crocheted doll!

Roodkapje voorkant achterkant
Roodkapje was de eerste pop in het boekje waar mijn oog op viel. Ik heb de film als kind zo vaak gezien, dat het maken van deze pop een mooie herbeleving van mijn jeugd was:) Het is een hoop werk geweest, want alle kleertjes zijn apart gemaakt en ook elk haardraadje is apart erin gezet! Maar het was de moeite waard:) Nu alleen nog iemand vinden die ik er gelukkig mee kan maken.

Little Red Riding Hood was the first doll in the book that catched my eye. I have watched the movie so many times, that making this doll reminded me my childhood:) It was a lot of work, because all the clothes are made separately and all the hair strands are sewed one by one! But it was worth it:) Now I have to find someone who I can make happy with it.

close-up mandje
Het mandje is heel basic. Ik heb hiervoor geen patroon gebruikt, maar ik heb een magische ring opgezet met 6 vasten en ik heb gemeerderd naar 12v, 18, 24v, 30v en 36v. Vervolgens heb ik meerdere toeren met 36v gehaakt. Met donkerbruin heb ik lossen gehaakt, beide kanten vastgezet en een rij vasten terug over de lossen gehaakt.

The bag is really basic. I didn’t use a pattern for this, but I made a magic ring with 6 single crochets. I increased it with 6 every tour: 12sc, 18sc, 24sc, 30sc and 36sc. Then I crocheted several tours with 36sc. With darkbrown I crocheted single chains and I attached both sides to the bag. I crocheted one row of single crochets on the chain.

Geef een reactie

