Hamlet het biggetje

Kop Strikje
Dit is Hamlet het biggetje. Het patroon is bedacht door ‘Little Muggles’ en vind je hier (wel in het Engels  en helaas niet gratis). Ik heb een paar aanpassingen gedaan, bijvoorbeeld het strikje en de staart. Ik had geen lint bij de hand, dus ik heb een strikje als volgt gehaakt:

Haak 10 lossen, keer om en begin in de 2e losse vanaf de haaknaald. Haak 8 hst. Haak 2 lossen en keer om. Weer 8v. Ga zo door totdat je 5 rijen hebt. Wikkel in het midden een draadje en zet vast. Haak een ketting van 30 lossen en knoop deze om de nek. Bevestig nu het strikje erop.

voorkant achterkant
In het staartje heb ik een stukje pijperrager gedaan, zodat je hem om kunt krullen. Ik heb 10 mm oogjes gebruikt ipv 12mm, deze waren al groot genoeg.

Geef een reactie

