Welterusten lief konijntje

Close-up kop
Dit is het eerste babydoekje dat ik ooit gemaakt heb. Ik heb geen patroon gebruikt, maar eigenlijk is het heel eenvoudig. Eerst heb ik een lapje gehaakt in ruitvorm. Hiervoor heb ik eerst 2 lossen opgezet, 1v in de 2e losse gehaakt, vervolgens keer je en vermeerder je de toer elke keer met 2v. Als je denkt dat je ongeveer de helft van het lapje hebt bereikt, ga je elke toer 2v (aan de uiteinden) minderen. Vervolgens haak je met een andere kleur een rand om het lapje heen met vasten. Ik heb aan de zijkanten Stokjes gehaakt om een soort ‘armpjes’ te creëren. Later heb ik deze met kleine steekjes vastgezet.

baby lapje
Voor het kopje heb ik volgens het standaard patroon gewerkt: 6v in een magische ring, 2e toer 6v meerderen zodat je 12v in totaal hebt, dan 18v, 24v etc. Totdat je de grootte bereikt die je wilt, haak een aantal toeren met dat aantal steken en verminder weer om het kopje te sluiten. Voor de oren heb ik ook spiraalsgewijs gewerkt. Ik heb 6v in een magische ring gehaakt, vermeerdert naar 12v en ongeveer 15 toeren met 12v gehaakt. De laatste paar toeren heb ik vermeerderd naar 18v om de uiteinden van de oren wat breder te maken. Verminder weer naar 6v en sluit de oren. Vul ze niet op, maar vouw ze dubbel! Voor de binnenkant van de oren heb ik 15 lossen opgezet, 14v erin gehaakt en aan de andere kant nog eens 14v. Vervolgens heb ik het op de oren genaaid. Het gezichtje is met naald en draad gemaakt. Dit is grofweg hoe ik het gedaan heb, mocht je vragen hebben laat dan een reactie achter!

Geef een reactie

