Frekko de Gekko!

Gekko kop
Deze gekko kostte me bloed, zweet en tranen, maar wat ben ik blij met het eindresultaat! Hij is ongeveer 40cm lang, iets wat ik van tevoren niet had ingeschat, dus er was wat creativiteit nodig wat betreft het gebruik van verschillende kleuren.. Ik had uiteraard niet genoeg van elke kleur om hem symmetrisch te maken, maar ik moet zeggen dat de asymmetrische variant in ieder geval door mij is goedgekeurd:) Hij is gehaakt met haaknaald 2,5mm en je kan het patroon hier (in het Duits of Engels) vinden.

close-up rug
Dit is niet een project wat je voor de televisie kan doen helaas. Het vergt best wat van je concentratie, want een klein foutje bij het maken van de rug kan al een heel gek resultaat opleveren. Daarnaast kan je het patroon niet volledig volgen, omdat dan de knobbels op de rug langzaam naar beneden roteren, omdat het spiraalsgewijs wordt gehaakt. Ik raad je aan om af en toe wat vasten extra te haken, of juist wat minder, om ervoor te zorgen dat de knobbels netjes recht achter elkaar op de rug komen. Let ook op dat als je veiligheidsogen gebruikt, je deze direct vastzet! In het patroon verwijzen ze hier niet naar.

totaal plaatje
Het maken van de poten is nog een extra uitdaging. Ik vond persoonlijk de beschrijving in het patroon maar erg vaag en ik besloot om het bovenste gedeelte van de voet aan het onderste gedeelte van de voet met 3 vasten aan weerszijden vast te haken. Vervolgens heb ik met naald en draad de tenen en elkaar vast genaaid. Het was vrij onmogelijk om de tenen te vullen met synthetische vulling, dus dit heb ik achterwege gelaten. Zet de voorpoten vast bij de 6e knobbel en de achterpoten bij de 16e knobbel. Veel succes!

Geef een reactie

