Gehaakte ´Kamiel de kameel´

gezicht kameel
Kamiel de Kameel is in twee opzichten speciaal: hij is het eerste Amigurumi beestje dat gefotografeerd is met mijn splinternieuwe Canon spiegelreflex camera (!) én hij is de eerste Amigurumi die ik gemaakt heb voor de Bohemia Art Craft Design Fair in Edinburgh! Dit gaat mijn eerste echte markt worden, dus de komende maanden wordt het haken, haken en nog eens haken:)

achterkant kameel
Het patroon voor Kamiel kun je vinden in het boek ´Zoomigurumi 5´. Ik heb in plaats van haaknaald 4mm haaknaald 2.5mm gebruikt, dus hij is ongeveer 15 x 10 cm geworden. In het boek wordt aangeraden kogeltjes in de voeten te doen, om zo er zeker van te zijn dat hij rechtop blijft staan. Ik had dit niet voor handen, dus ik heb de pootjes wat extra opgevuld met synthetische vulling en hij is prima in balans. Op naar project 2!

kameel geheel  kameel zijkant

Geef een reactie

