Gehaakte oplader-houder met strik

oplader houder voorkant DSCN3462
Misschien denk je: ‘wat is dit voor een handtasje?’ En dan moet ik je gelijk geven dat het op het eerste gezicht misschien een beetje raar uitziet, maar dit is een telefoonhouder! Het is een zakje waar je je telefoon en het overige draad in kunt doen terwijl je hem aan het opladen bent, handig toch?!
DSCN3466 DSCN3470
Het zakje is gemaakt uit één lapje. Ik heb 25 lossen opgezet en vasten heen en weer gehaakt. Ik heb met wit wat streepjes en stipjes gehaakt om het op te vrolijken. De opening is gemaakt door aan de zijkant met 5 vasten verder heen en weer te haken, totdat het lang genoeg is om een boog te vormen. De boog heb ik aan de andere kant vastgezet. Ik heb de lap dubbelgevouwen en met vasten (in wit) aan de zijkanten vastgemaakt.

Het patroon voor de strik is heel simpel: haak 15 lossen. Haak vervolgens 7 rijen met halve stokjes heen en weer. Vouw het lapje en wikkel draad in het midden. Ik heb de strik daarna op het zakje vast gezet.

Geef een reactie

