Gehaakt hoesje voor de e-reader: tapestry schaap

voor-en achterkant
Met kerst heb ik een Kindle cadeau gekregen en daar moest natuurlijk wel een hoes voor gehaakt worden:) Ik heb een beperkt aantal kleuren hier in Schotland en het is best een uitdaging om 100% katoen bolletjes hier te vinden, maar gelukkig kan ik voorlopig wel even vooruit. Ik wilde het tapestry haken weer proberen en vond hier het pixel patroon voor een schaapje. Dat werd de voorkant van de hoes. Voor de achterkant heb ik het spiegelbeeld van het patroon gebruikt en alle steken (op de poten en oren na) wit gemaakt.

hoes zonder klep - voorkant hoes zonder klep - achterkant
Ik ben begonnen met een rij van 32 vasten en heb heen en weer gehaakt met haaknaald 3mm. Voor het tapestry haken neem je de kleuren die je nodig hebt mee met het haken en haal je de kleur op die je nodig hebt. Ik heb de zwart en witte draden alleen aangehecht in de steken waar het schaapje is, zodat je geen draden ziet in de groene achtergrond. Bij het aanhechten van een nieuwe kleur kun je de draad na 1 rij laten hangen en weer meenemen in de vasten wanneer je de rij erna (terug) haakt. Zo reduceer je het aantal knoopjes in je werk.

kruissteek
De voorkant en de achterkant heb ik aan elkaar vast gemaakt door met een roze draad kruislingse steken te maken. Natuurlijk kun je de 2 lapjes ook aan elkaar haken, maar ik heb ervoor gekozen om het te borduren voor een opvallender effect.

hoes met klep- voorkant open met kindle
Het laatste onderdeel was de klep. Mijn eerste idee was om het hoesje zonder klep te maken, maar later besloot ik dat het misschien toch wel veiliger was om de hoes sluitbaar te maken, het moet tenslotte vliegtuig reizen overleven.
hoes achterkant - met staart
Om het helemaal af te maken heb ik aan de achterkant een pompon vastgezet, zodat het schaap ook een staartje heeft!

Geef een reactie

