Gehaakt lampenkapje met zpagetti textieldraad

Gehaakt lampenkapje compleet
Tijd voor iets nieuws! Ik had al langere tijd een lampenvoetje in mijn kamer staan met het idee een zelfgemaakt lampenkapje erop te doen. Na een tijdje het internet te hebben afgestruind, ben ik tot de conclusie gekomen dat het zelf maken van een lampenkapje nou niet bepaald studenten-budget-proof is. Het was dus wachten tot het juiste frame zich in een winkel aanbood, want tja gewoon een kant en klaar lampenkapje kopen gaan we natuurlijk niet aan beginnen:)

zpagetti draad met katoen
Bij de Intratuin verkochten ze bij de kerstpullen (?) lampenkap frames in diverse vormen en maten. Ik heb er gelijk meerdere ingekocht, dus later zullen er vast nog meer op mijn blog verschijnen:) En het leuke is: Ze waren goedkoper dan €2,-!

lampenkapje af
Ik heb gebruik gemaakt van roze zpagetti textieldraad en wit katoen (oorspronkelijk voor haaknaald 3,5mm bedoeld). Ik heb het roze textieldraad om de onderste ijzeren rand gevouwen en ik heb met haaknaald 10mm het witte katoendraad met grote vasten steken vastgehaakt. Zo heb ik spiraalsgewijs naar boven gewerkt. Bij de bovenste ijzeren rand heb ik het textieldraad weer eromheen gewikkeld. Het frame had alleen een ophanglusje aan de bovenkant, dus met behulp van ijzerdraad heb ik een ring gemaakt aan de onderkant, zodat je het kapje ook op een voet kan zetten.

Geef een reactie

