Gehaakt koeiendoosje

koeien doosje
Zie hier het nieuwe dierendoosje! Eerder maakte ik al een doosje met een konijntje, nu was het de beurt aan onze oerhollandse dierenvriend: de koe. Ik maakte de koe aan de hand van het boekje ‘mini diertjes haken’ van Maja Hansen. In het boekje wordt aangeraden met wol te haken. Wel goed voor je portemonnee, maar als je nog lang plezier ervan wil hebben zou ik voor katoen gaan, dit blijft namelijk veel langer mooi:)

koeiendoosje vooraanzicht  koeiendoosje achteraanzicht
Het doosje waar ik om heen heb gehaakt komt bij de Xenos vandaan (€0,99). Ik haakte in cirkels totdat het juiste formaat was bereikt. Gebruik hierbij de standaard vermeerderingen (6v in een ring, 12v, 18v, 24v, 30v, 36v, 42v etc.) De grasprietjes haakte ik door lossenkettingen te haken en deze met een hv vast te zetten. De vlekken en ogen zijn geknipt uit vilt. Ik heb ze gelijmd, maar ook met een paar steekjes zwart naaigaren vastgezet. Ervaring leert dat geplakt vilt na verloop van tijd nog wel eens kan loslaten.. Binnenkort komt het volgende dierendoosje!

2 thoughts on “Gehaakt koeiendoosje

Geef een reactie

