Crochet Along 2014 – Gehaakte sprei – update 1

Gehaakte sprei
Een bachelordiploma en verhuizing verder, dus ik kan eindelijk doen waar ik al vele maanden naar uitkijk: haken! Nu alle verplichtingen er voorlopig op zitten, begin ik aan een aantal leuke haakprojecten. Om te beginnen: deze sprei aan de hand van het Crochet Along 2014 patroon. 

Gekleurde sprei met bolletjes
Voor de lezers die hier nog niet van gehoord hebben: Crochet Along 2014 is een haakproject voor een sprei dat elke week een deel van het patroon vrijgeeft van januari 2014 t/m december 2014. Na een jaar heb je je eigen unieke sprei gehaakt! De patronen zijn gratis te downloaden op de Blog van ‘De creatieve wereld van Terray’. Voor de link klik hier.

Crochet Along 2014 sprei
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet een hele brave haakster ben, aangezien ik pas geleden begonnen ben en niet in januari. Op de bovenstaande foto’s zie je het resultaat van de sprei t/m week 15. Het is dus nooit te laat om nog te beginnen aan dit leuke project!

Ik heb ervoor gekozen om een tweepersoonssprei te haken, welke ongeveer 170 cm breed is. Hiervoor zet je aan het begin 240 lossen op als je werkt met haaknaald 4,5. In het patroon zul je lezen dat als je begint met 240 lossen, je uiteindelijk het hele werk met 241 steken zult haken (klinkt vaag, maar als je besluit hieraan te beginnen wordt het met het patroon vanzelf duidelijk).

Binnenkort een tweede update!

Geef een reactie

