Gehaakte uilenmuts

gehaakte uilenmuts
De uilenmuts heb ik op internet in vele variaties gevonden en daarom vond ik het tijd om het zelf eens te proberen. Ik gebruikte 100% katoen, maar achteraf gezien was het misschien beter om bijvoorbeeld 50% acryl en 50% katoen te gebruiken, wat iets rekbaarder en lichter is. Tip dus voor iedereen die dit van plan is ook te maken.
voorkant uilen muts
Er zijn vele patronen op internet te vinden voor het maken van een muts, maar hoe groot hij precies moet worden is afhankelijk van het draad dat je gebruikt en hoe strak je haakt. Ik heb het zelf daarom op gevoel gedaan en kan jullie helaas geen patroon geven die in alle gevallen tot de juiste afmetingen leidt.
binnenkant muts
De binnenbekleding van de muts maakte ik van fleece. 6 vlakken met 2 aparte oorflappen naaide ik met de naaimachine aan elkaar. Ondanks dat ik 2 cm speling had meegerekend in de omtrek van de muts, bleek dit toch nog iets te krap genomen te zijn. Dus tip nr. 2 voor mezelf en iedereen: Maak de omtrek van je gehaakte muts minstens 4 cm te ruim als je van plan bent er ook een fleecemuts in te doen:)

Geef een reactie

