Gehaakte feestslinger met rupsen

HOERA!

Mijn kleine neefje wordt bijna 1 jaar en dat moet natuurlijk gevierd worden! Deze vlaggetjesslinger met rupsen zal daar zeker bij helpen.

De vlaggetjes en de rupsjes haakte ik volgens het patroon van het boekje ‘applicaties haken’ van Brenda Smits. De vlaggetjes heb ik alleen een stukje groter gemaakt.

vlaggetjeslijn bewerkt

De letters heb ik op gevoel gemaakt. Waarbij ik elke keer begon met een aantal lossen, een keer losse, en dan weer vasten terug op de lossen. Voor de hoogte van de letters hield ik ongeveer 14 lossen aan. Bij de R heb ik een lange sliert gemaakt en deze halverwege met een hv vast gezet.

Rupsje 1 Rupsje 2

Voor de oogjes heb ik 4,8 mm veiligheidsoogjes gebruikt, maar je kunt ze er ook prima op borduren. De vlaggetjes heb ik met 2 rijen v aan elkaar vast gemaakt, waarbij ik elke keer 10 lossen tussen de vlaggetjes deed. Aan de uiteinden heb ik nog eens 40 lossen gedaan, zodat je de vlaggetjeslijn goed kan ophangen.

Geef een reactie

