Zomertasje mintgroen met strik

Zomertasje mintgroen

Nu het toch eindelijk lekker weer is en de vakantie is begonnen, had ik alle tijd om weer eens lekker te haken. Ik blijf fan van gehaakte tassen, dus hier is er nog eentje! Het zomertasje is gemaakt van Zpagetti haakgaren, maar ik kocht de 450 gram variant van de Action (2,70 per bol). 450 gram was ruim genoeg voor een tasje van ongeveer 25×18 cm.

close-up

Ik heb het tasje niet van een patroon gemaakt, maar ben op gevoel aan de slag gegaan. De basis is simpel: haak een rechthoekige lap door ongeveer 20 lossen op te zettten en hierop heen en weer te haken. Let op: haak alleen in de achterste lussen voor het strepen effect! Vervolgens vouw je de lap dubbel en haak je er een aantal toeren haaks op. De hengsels heb ik gevlochten.

met voering

Voor de voering heb ik van te voren een soort zakje gemaakt met de naaimachine, welke precies in het tasje past. Deze heb ik vervolgens met mintgroen naaigaren met de hand aan het tasje vastgemaakt.

stiksel

Geef een reactie

