Zomerse bloemen onderzetters

Bloemen onderzetters

Tot vandaag ontbraken deze cruciale items in mijn kamer. De onderzetters in winkels vond ik maar saai, dus ik maakte een leuk hoesje voor ze! De hoesjes zijn afneembaar, dus ze kunnen gewoon gewassen worden.

Gekleurde bloemenonderzetters

Als basis voor de onderzetters gebruikte ik het patroon voor de granny square ‘margriet’ en vierkante onderzetters van standaard formaat (o.a. verkrijgbaar bij blokker). Om de granny square haakte ik in totaal 8 toeren met een andere kleur eromheen. Dit deed ik als volgt:

toer 1:  in elke v een v, op de hoekpunten 3x 2v in de v van de vorige toer.
toer 2: in elke v een v.
toer 3: in elke v een v, op de hoekpunten doe je het volgende: 1 half stokje, 1 stokje, 2 dubbelstokjes in 1v, 1 stokje, 1 half stokje.
toer 4: in elke v een v, haak in het midden van elke zijkant 2v samen. Minder op elk hoekpunt 1 v.
toer 5: in elke v een v, minder elk hoekpunt 1 v.
toer 6: in elke v een v.
toer 7: in elke v een v, minder elk hoekpunt 1 v.
toer 8: in elke v een v.

In de laatste toer rijg je dun elastiek, zodat het hoesje mooi aansluit (zie afbeelding hieronder).

achterkant onderzetters

Geef een reactie

