Zomertas van granny squares

Gehaakte zomertas

De eerste zonnestralen mogen komen! De granny square tas heb ik gelukkig nog op tijd af weten te krijgen, dus de zomer mag wat mij betreft nu echt gaan beginnen! Voor de kleuren heb ik nu eens iets anders gekozen dan wat ik normaal zou gebruiken. Meestal heb ik de neiging om felle kleurtjes te pakken, maar voor deze tas wilde ik het rustig houden. Ik heb oud roze gebruikt, een kleur die je niet in heel veel winkels tegen komt. Dat maakt deze tas daarom een beetje uniek.

granny square zeester

Het patroon voor de granny square tas is het ‘zeester’ patroon, al vindt niet iedereen het een zeester (het kan ook gerust voor een bloem doorgaan). Het zou misschien wel voor een strandtas gebruikt kunnen worden, maar daarvoor zou ik hem toch wel een slagje groter maken. Nu past er namelijk A4 formaat in, best handig voor colleges!

binnenkant tas met rits

De binnenvoering van de tas heb ik iets uitgebreid met een binnenvakje en een rits. De rits heb ik erin gezet om de tas ‘vakantieproof’ te maken, je weet namelijk maar nooit..

Granny square projecten zijn echt ideaal om tussendoor te maken. Voor deze tas haakte ik elke busrit naar huis precies 1 lapje. Zo kun je je tijd nog eens nuttig besteden!

Geef een reactie

