Valentijn hangers

Het is even een tijdje stil geweest op mijn blog. Tentamens en projecten hadden mijn kostbare haak- en knutseltijd weggenomen. Maar nu de nieuwe periode weer is aangebroken, kon ik gelukkig weer van start! Allereerst heb ik gisterenavond samen met mijn zus Valentijn hangers gemaakt. Speciaal voor de mensen die iets origineels aan hun geliefde of vriend(in) of iemand anders willen geven: dit is een makkelijk en leuk project!

valentijnhangers

De hangers worden als volgt gemaakt:

Benodigdheden:

-stuk vinyl tafelkleed van ong. 20 x 20 cm
-lintjes
-evt. kraaltjes/pailletten
-draad
-naald
– klipje/sleutelhanger ringetje
-synthetische knuffelvulling
-plakband

Werkwijze:

– Knip 4 hartjes van ong. 8 cm breed en 8 cm hoog
– Versier de hartjes met pailletten/kraaltjes
– Plak met plakband lintjes aan de onderkant van 2 hartjes
– Plak een lusje aan de bovenkant van het hartje en doe hier evt. een klipje/sleutelhanger ringetje aan.
– Leg vervolgens 1 hartje met lintjes op 1 hartje zonder lintjes en naai deze met grove steken (de festonsteek, zie uitleg hier)  aan elkaar vast, totdat je driekwart van het hartje hebt gedaan.

let op! Voor extra stevigheid naai je de lintjes met 2 steken vast zodra je het rondje om het hartje maakt.

– Vervolgens vul je het hartje licht op met knuffelvullling.
– Naai het hartje dicht.

klaar!

Nu ben ik hard bezig aan een gehaakte tas en een fruitmand, binnenkort op mijn blog!

Geef een reactie

